söndag 1 juli 2012

Midsommar och annat intressant...

Midsommar och annat intressant.....



Midsommarlunch med goda vänner.
 Cykeltur upp till
Hembergets hembygdsgård.













Veckor och månader bara rinner iväg och jag har vare sig tid eller inspiration att skriva av mig på min blogg. Oj, vad det lät negativt, men för mig är det egentligen inget negativt eftersom att mitt bloggande från början var ett sätt att skriva av mig min ångest. Det har delvis hjälpt mig och mitt bloggande har mer och mer enbart blivit ett roligt inslag i mitt liv. Jag har aldrig varit ute efter att låta andra ta del av mitt skrivande. Naturligtvis är det roligt när någon, tyvärr inte så ofta, har kommenterat det jag skrivit. I mitt liv, och säkert i många andras med, händer det hela tiden saker, både roliga och mindre roliga. För att kunna gå vidare och utvecklas behöver man både med och motgångar. Den 11 maj blev jag utförsäkrad och detta skulle innebära en katastrof, nä faktiskt inte, jag arbetar 75 % och känner mig nöjd med det och trivs fantastiskt bra som fritidspedagog och saknar inte alls lärarjobbet. Har sedan i maj påbörjat min fortsatta arbetsträning för att i september ev. uppnått 100 % arbetskapacitet och fått det att fungera. Detta är försäkringskassans önskemål. Efter detta kommer jag att fortsätta arbeta mina 75%. Känner mig nöjd med detta och sedan får vi se vad framtiden visar.

Cooper pustar ut i gröngräset.

Min mans pappa gick bort för ca. en månad sedan så en begravning har vi också hunnit med. En gammal och sjuk man fick efter många år av sjukdom äntligen sin vila. Begravningar är inte roliga, men denna blev fin trots allt. På hemmanet i Finland sover vi i det gamla torpet på gården. Det är så otroligt mysigt. Ett gammalt torp från före andra världskriget. Det är som att sova i ett muséeum.
Svärföräldrarnas sommarställe i Nordfinland.
Jag har färdigställt trappmålningen i huset och det blev riktigt bra.Våra övriga projekt just nu är att måla klart huset, fixa lite trädgårdsarbete, såsom ett stenparti, och sen tror jag bara att jag skall ha en lugn och skön semester utan några större planer. Jag har under våren tagit massor av bilder som egentligen var meningen att jag skulle publicera här på bloggen, men som sagt så har inte tiden funnits där. I detta inlägg visar jag ett axplock från den senaste tiden.
 
Mina egentillverkade lamptavlor på väggen upp till vinden

Nu hoppas jag att ni alla får en varm och härlig sommar!




1 kommentar:

  1. Åh du är så duktig! :)) Kanonsnyggt med trappan och lamptavlorna! Kul att du har en blogg, roligt att följa dig/er lite här eftersom det är "så himla ofta man har vägarna förbi" söder om Lule ;) Hoppas vi ses mer i sommar. Kram från mig

    SvaraRadera